Jak uszyć biustonosz z koronki? DIY

by - 17:48:00

... czyli inspirowany biustonosz wykonany własnoręcznie

Chyba trudno znaleźć kobietę, która nie kocha, bądź skromniej mówiąc lubi, koronki. Uważam, że każdy może mieć słabość do tej tkaniny, a w szczególności mężczyźni, kiedy znajduje się ona pod ubraniem.


Moja wielka miłość rosła równolegle wiekiem, ale ostatecznie wybuchła wraz z kolekcją bielizny w Cubus'ie, a dokładniej staników z koronki. Od tej chwili zapragnęłam posiadać jeden z nich, a najchętniej taki nieusztywniany, z samej koronki, jednak uświadomiłam sobie, że nie wgląda on dokładnie tak jakbym chciała, a co za tym szło - cena od razu mnie zniechęciła (bo gdyby był moim ideałem, to byłabym skłonna przeznaczyć na niego sporą sumę)
Czaiłam się na niego przez długi czas, jednak ostatecznie wraz z końcem 2014 roku poddałam się, powiedziałam sobie, że on nie jest dla mnie i nie potrzebny mi taki, zwłaszcza, że nie zaspokajał moich potrzeb, jeśli chodzi o jego wygląd.



Zresztą kogo to obchodzi? Przechodząc do sedna sprawy chciałabym zaprezentować Wam DIY, czyli Do It Yourself. 
Kojarzycie może śliczną, urzekającą bieliznę z God Save Queens? Kiedy wczoraj je ujrzałam nie mogłam im się oprzeć.
Udało mi się stworzyć coś na wzór ich biustonoszy.. całkowicie przypadkiem. Dopiero po wrzuceniu zdjęcia na Insta, koleżanka uświadomiła mnie w tym. W każdym razie GSQ nie były moją inspiracją, a jedynie moja wyobraźnia i to co chciałam osiągnąć.

Zaczynamy?

Potrzebujemy:
- gumka o szerokości 2,5 cm - około 1 metra 
- gumka o szerokości 1 cm - około 2 metrów
- koronka, możliwe z elastycznego materiału - około 2 metrów
- haftki
- igły i nici
- nożyczki
- szpilki
- miarka krawiecka


Ilość zużytych materiałów zależy tylko i wyłącznie od naszych fantazji.
Grubsza gumka odpowiedzialna jest za główną część biustonosza, za to cieńsza posłuży nam przy ramiączkach i dodatkowych ozdobach.


1. Pierwszą rzeczą jaką zrobimy będzie odmierzenie długości dolnej gumki od naszego codziennego stanika. To najprostszy sposób, aby zyskać odpowiednie wymiary. Do tego posłuży nam grubsza gumka.


2. Drugim krokiem jest wszycie haftek, które ułatwią nam sprawę przy kolejnych czynnościach. Wymierzcie środek gumki i na końcach wszyjcie zapięcia.


3. Do ramiączek wykorzystamy gumkę o szerokości 1 cm. Wykorzystajcie szpilki, przypnijcie w odpowiednich miejscach i bierzcie się za zszywanie.


4. Na tym etapie posiadamy podstawową konstrukcję. Teraz już nie będzie tak kolorowo. Czeka nas najgorsza rzecz, czyli wszywanie koronki. Najpierw ustalmy jaką powierzchnię ma pokrywać i na jakiej wysokości miseczka ma się kończyć, następnie zaznaczmy szpilkami te miejsca i bierzemy igły z nitkami w dłoń. Każdy pasek koronki zszyłam z jego sąsiadem.



5. Kolejny krok jest już właściwie zbędny, ale moja wizja idealnego koronkowego biustonosza nie pozwoliła mi go ominąć. Czas przyszyć gumki schodzące się na Y z ramiączek na środek grubszej gumki. Wysokość i ilość pasków obojętna, co tylko dusza zapragnie :)


6. Po ciągłym mierzeniu mojego dzieła doszłam do wniosku, że jest za duży w obwodzie i w ramiączkach, które dodatkowo nie trzymają miseczek. Przy grubszej gumce zrobiłam zakładki, pod którymi wszyte są cieńsze gumki (Y z punktu wyżej), a końce koronki z miseczki łączą się.


7. Ostatni fragment koronki przyszyłam pod stanikiem, który go tylko dopełnił i sprawił, że wyrównały się proporcje pomiędzy górą a dołem.


Nie pozostaje już nic jak ostateczne przymierzenie bielizny i dzielenie satysfakcji, że macie coś, co leży idealnie, wygląda zjawiskowo i zrobiłyście to same :)



Zapraszam do twórczego myślenia i wykorzystywania swoich talentów!

P.S. Jeśli tak dalej pójdzie, to skończę na robieniu na zamówienie nie tylko bielizny, ale też biżuterii i kosmetyków :D



Jest to już drugie DIY na tym blogu, a przygotowanych mam jeszcze 4. Jeśli podobają wam się takie wpisy, to dajcie znać w komentarzu i zaobserwujcie mnie, żeby być na bieżąco. 



You May Also Like

13 komentarze

  1. Super poradnik, normalnie takie biustonosze kosztują ponad 30 złotych, a tu można zrobić samemu coś takiego za cenę gumki i koronki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety cenowo wychodzi czasem nawet drożej :P plus czas na wykonanie :D

      Usuń
  2. Piękna bielizna, też mam zamiar uszyć coś sama i dobrze, że trafiłam na Twój poradnik :) Bardzo pomocny

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny, na pewno skorzystam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie się prezentuje. Pozdrawiam i czekam na kolejne inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam jeszcze pytanie, ponieważ ja już uszyłam 3 z materiałów takich jak stara koronkowa bluzka itp. a jeden z materiałów takich jak trzeba ale żaden dobrze nie leży, i tu mam pytanie jak jest z Twoim? Uważasz że mogłabyś go nawet sprzedać?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze bardzo podobały mi się biustonosze tego typu, jednak w sieciówkach nigdy nie było niczego odpowiedniego dla mojego rozmiaru. Kiedyś przypadkiem trafiłam na produkty Gaia ( witryna) i od tamtej pory nie noszę już innej bielizny. nie dość, że piękna, to jeszcze bardzo wygodna! Polecam zajrzeć na stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie mam takich umiejętności, żeby uszyć sobie bieliznę sama, ale bardzo podoba mi się ta inspiracja :) Może pewnego dnia zdecyduję się spróbować.
    Muszę sobie radzić z bielizną ze sklepów, a z nich wszystkich najbardziej lubię ten https://en.gaia.com.pl/. Wydaje mi się, że był tam podobny biustonosz:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam mały biust dlatego jak założę takie biustonosze przezroczyste to wyglądam jakbym wcale nie miała piersi... muszę mieć coś usztywnianego. Jak chce koronki to zakładam body damskie, szczególnie z https://mybaze.com/pl/body-damskie. Nigdzie nie ma w jednym miejscu aż tyle pokazanych modeli bielizny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis. Będę zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam bardzo takie zdolności i ja na pewno nie potrafiłabym zrobić własnoręcznie żadnego biustonosza. Dlatego na ten moment jeśli już noszę jakieś biustonosze to najchętniej te bez ramiączek https://www.etam.pl/biustonosze-opaski w których czuję się naprawdę wyjątkowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę takich umiejętności szycia, ja nie umiem nawet dobrze nawlec nitki na igłę :) Oczywiście jak mamy trochę wolnego czasu to można spróbować swoich sił, pod warunkiem posiadania dobrej maszyny. Dla bardziej zabieganych kobiet pozostaje kupienie czegoś w sklepie. Osobiście to stawiam tylko na sprawdzone marki jak Gatta bo nie lubię dwa razy kupować. Najważniejsza jest wygoda na codzień, a dzięki bogatej ofercie można nawet znaleźć bieliznę erotyczną https://www.gatta.pl/pl/bielizna/bielizna-erotyczna/ To bardzo ciekawa propozycja gdy szukamy trochę pikanterii w związku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny biustonosz. Super pomysł

    OdpowiedzUsuń